Vi er efterhånden så langt med at lægge produkter ind i shoppen og gøre det hele klar så det eneste der mangler er småjusteringer og finpudsning. I går aftes omkring denne tid blev vi enige om at det var på høje tid at gennemføre en rigtig betaling i shoppen for at være 100% sikker på at alt kørte som det skulle.
Indtil da havde vi kørt vores betalingsløsning hos ePay i "test-mode", og det eneste der krævede var at fjerne et flueben i deres administrationssystem, så ville systemet tage imod rigtige betalinger.
Afvist - Forretningsnummeret er forkert
Av.. den var værre. Vi havde glemt at meddele ePay vores forretningsnummer vi havde fået tildelt af PBS. Uden det kan ePay ikke kontrollere betalingerne hos PBS.
Det var skærtorsdag, med udsigt til at hele landet lægger stille de næste 5 dage. Opringninger til ePays kundeservice og en gennemgang af deres website bekræftede at vi ikke kunne komme i kontakt med nogen der før tirsdag efter påske!
Da vi oprettede os som kunde hos ePay bestilte vi ikke adgang til deres 24 timers drifts-hotline, hvilket vi derfor slet ikke har fået udleveret noget telefonnummer på, så gode råd var dyre. Vi stod med udsigt til en færdig kørende webshop og en annonceret åbning på søndag klokken 12, men uden mulighed for at kunne gennemkøre betalinger online.
Vi skrev naturligvis til deres support, og men havde ingen grund til at tro at vi ville få svar før på tirsdag.
Vores muligheder var altså følgende:
- Kør resten af påsken kun med bankoverførsel som betalingsmulighed
- Udsæt åbningen
- Skift udbyder i sidste øjeblik
At åbne shoppen uden at kunne tage imod onlinebetalinger ville vi være meget kede af, og sikkert også noget vi ville miste mange kunder på.
Det ville være useriøst at udskyde åbningen af shoppen, især efter alle de gange Homoware er lukket og alligevel ikke lukket de sidste par måneder.
Mads har nogle gamle venner i Wannafind, der også tilbyder betalingsløsninger, og ved at puste lidt liv i det vendskab kunne de måske få en betalingsløsning klar til os inden søndag. Det besluttede vi os var Plan B.
Vi lagde en Plan A der gik ud på at kontakte personerne bag ePay personligt og privat straks fredag morgen. Vi købte adgang til den ePays komplette selskabsrapport hos CVR Registeret og slog deres kontaktoplysninger op på De Gule Sider. Klokken var nu 22, så vi besluttede at hvis vi skulle have nogen chacne for at vores henvendelse ikke skulle blive taget ilde op var det nok bedst at vente til dagen efter med at ringe.
Vi var meget nervøse for om vi overhoved kunne have en webshop søndag middag da vi gik i seng i går aftes.
Fredag morgen
Det første Mads siger da jeg ser ham fredag morgen er "ePay har lagt vores forretningsnummer ind!!"
ePay havde set vores e-mail og reageret hurtigt på vores henvendelse. Jeg behøver næsten ikke sige at vi var meget lettede og glade.
Tak til ePay for god og hurtig service midt i påsken. Jeg er ikke i tvivl om at vi har valgt den rigtige udbyder.
fredag den 10. april 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar